Koncepce Školního poradenského pracoviště naplňuje především následující cíle:
- Pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů.
- Sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci.
- Připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a žáků nadaných.
- Vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole.
- Posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování.
- Prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů.
- Prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči.
- Integrovat poradenské služby poskytované školou se službami specializovaných poradenských zařízení, zejména pracovišť KPPP, SPC (Speciální pedagogická centra), SVP (Střediska výchovné péče) a IPS ÚP (Informační a poradenské středisko úřadů práce).